That's the way it is

Idag har nog kunderna slagit rekord.

Kund ska betala och stoppar in chipet i kortläsaren
P: Du får dra kortet.
Kund: Men jag har chip.
P: Men du får dra kortet i alla fall.
K: Jag ska ju betala med chipet!
P: Men våra kortläsare tar inte chip, så du måste dra det!
K: Är du sann?
P: Ja, jag är sann.


Kvinna går förbi hela kön och pratar med en väninna utanför kassorna.
Sedan går hon tillbaks, och ställer sig helt ogenerat bakom tjejen som håller på att betala.
När jag sa åt henne att ställa sig sist i kön, för tionde gången, suckade hon surt och förflyttade sig bakåt.
HYFS?!


Kund har köat  i en lång kö. När han kommer fram frågar han vad klockan är.
- 16.10, svarar jag.
- Okej, då väntar jag lite till.
Och så ställer han sig sist i kön.


Två kvinnor kommer fram med 3 kuvert som de vill ha frimärken på. De förstår inte mig, jag förstår inte dem. De babblar om "5 kronor", medans jag föröker förklara att det kostar 5,50 + 5,50 respektive 11 kronor att skicka kuverten. Sen inser jag att det egentligen ska vara gratis, så jag förklarar det istället. När kvinnorna till slut har blivit så upprörda för att jag inte förstår somaliska, att de nästan petar sönder platsen där frimärket ska sitta, tar jag betalt 22 kronor för kuverten, och kvinnorna ser mycket nöjda ut när de går därifrån.

Har du några funderationer?
Och vem fan är du då? Robert

Ni har väldigt roliga kunder på ICA, haha.

2008-12-10 @ 23:16:01
Och vem fan är du då? Hanna

hahaha, ja fy vilken dålig människa du är som inte förstår somaliska;)

2008-12-11 @ 10:39:19
URL: http://hannachristine.blogg.se/
Och vem fan är du då? Petra

HAHA Man måste älska han som bara handlar på bestämda klockslag. Han är outstanding!

2009-01-02 @ 21:50:05
URL: http://metrobloggen.se/whoppe

Då finns det plats för dom här:


Men först... vem fan är du?

Nu kommer jag ihåg dig!



Mejl, snabel-a och sånt: (publiceras ej)




URL/Bloggadress:




Speak up!


Trackback
RSS 2.0