They say you never miss the water until it's gone

HEMMA. Efter en vecka i Afrikas vildmarker är vi så tillbaka till civilisationen. (Tyckte det lät mer spännande så än "Afrikas största turistland"). Hur som helst. En välbehövd semester från Sverigevädret var precis vad min kropp behövde. Jag vill inte påstå att jag är brun, men jag har fått värme och det är huvudsaken.

Det har inte hänt så mycket egentligen, för vi gjorde det vi skulle: åkte till solen och sov i en vecka. Men lite äventyr hann vi med.

Det började redan på vägen till Arlanda. Att hitta till parkeringen var inte det lättaste, men efter många om och men satt vi tillslut på planet. Vädret och planet skötte sig utomordentligt, det enda hindret vi stötte på under vägen var en bråkig passagerare som nästan orsakade att planet fick landa i Italien för att han var en säkerhetsrisk. Men ingen skada skedd där.

Hotellet var helt okej, men eftersom det var 4-stjärnigt hade jag förväntat mig lite bättre. Men vi såg inte skymten av en kackerlacka, vi åt oss mätta varje dag och poolen var överdrivet svalkande. Alla hemlösa katter störde oss inte alls, vi funderade ett tag på om det på något sätt gick att smuggla in katter i Sverige. Men vi övergav den idén ganska fort. Värre var det med hundarna. Jag har aldrig varit en hundmänniska, och kommer inte bli det efter det här. Efterhängsna och loppbitna var vad de var.

Annan världsdel betyder helt andra människor och helt annorlunda kultur och religion.
Vi har blivit erbjudna diverse konstiga cigaretter, blivit väckta av "bön-sången", blivit förföljda i affärer och köpt en massa onödiga saker. Då jag inte visste vilka kläder jag fick ha på mig i ett muslimskt land, slutade det med att jag gick runt i fotbollsshorts och slitna t-shirts större delen av resan. Oron över detta när jag skulle packa gjorde att jag glömde både vanliga byxor och KAMERAN! Men vi inhandlade en billig kamera med film i, och skämdes varje gång den gjorde det snurrande, burrande ljudet när filmen spolades fram. Mysigt med Old-school ändå.

Som alltid är det borta bra, men hemma bäst. Vi har haft det jättebra, men jag hävdar fortfarande att Grekland is the shit. Kanske Sverige också.

Och just det. Den enda vettiga kanalen där nere var polska musikkanalen VIVA, och det spelade konstan en låt med Rihanna och T.I: Live your life. Om den är ny vet jag faktiskt inte, men så OTROLIGT skön.

Har du några funderationer?
Och vem fan är du då? robert

välkommna hem, ser fram emot redovisningen!

2008-11-13 @ 15:36:03
URL: http://robertjoh.blogg.se/
Och vem fan är du då? Hanna

Tror Rihanna-låten är ny, såg den på MTV för ett tag sen=) Haha kul med old school-kamera!



Tack för uppdateringen förresten, man undrade ju vart du tagit vägen;P

2008-11-13 @ 19:07:12
URL: http://hannachristine.blogg.se/

Då finns det plats för dom här:


Men först... vem fan är du?

Nu kommer jag ihåg dig!



Mejl, snabel-a och sånt: (publiceras ej)




URL/Bloggadress:




Speak up!


Trackback
RSS 2.0