Hejppa.

Idag ska Papa Dee "komma ut" i tidningen och prata om den påstådda misshandeln mot sin fru. Jag tror och hoppas faktiskt att tidningarna har fel den här gången.

Men nog om det. Jag har gått och funderat på detta ganska länge:

Människor som har fiskar.
Har de fiskar för att de  tycker att de är gulliga, eller för att det är en fin "prydnad"? Jag menar, katter och hundar fattar väl vem som helst varför man skaffar. Och hästar är väl som en bästa vän antar jag.

(Själv har jag lite svårt för det där. Jag är ganska livrädd för alla djur som är mindre än en mus, eller djur som är så pass stora att de kan komma åt mitt ansikte med sitt eget huvud, tass, hov eller liknande. Gillar inte djur som är "in your face" eller i min sko).

Jag kan till och med förstå folk som skaffar ödlor och liknande.
Men fiskar? De gör ju inget! Jag har själv velat ha fiskar, men då av den anledningen att jag tycker att det är fint med akvarium. Men det känns ganska elakt mot fiskarna. Om någon frågar varför jag och Robin har skaffat katt, svarar vi ju inte "för att det är gulligt att ha en katt som sover i soffan". Nej, jag ska nog inte ha fiskar. Jag skulle nog glömma bort att mata dem, och sedan låta dem dö för att då bara ha ett fint akvarium kvar att titta på.

Om du har fiskar, eller känner någon som har fiskar, kan du väl hjälpa mig att svara på denna fråga?
Varför har man fiskar?

Har du några funderationer?
Och vem fan är du då? Hanna

Jag hade fiskar för att de var fina att se på, sen tyckte jag de var äckliga för man var tvungen att städa hos dem. Sen blev de sjuka så pappa bankade ihjäl dem med en kötthammare...

2008-10-17 @ 23:29:04
URL: http://hannachristine.blogg.se/

Då finns det plats för dom här:


Men först... vem fan är du?

Nu kommer jag ihåg dig!



Mejl, snabel-a och sånt: (publiceras ej)




URL/Bloggadress:




Speak up!


Trackback
RSS 2.0