Kan du flickparkera som en karl?

Visst, jag kan gå med på en speciell fLickparkering. Men då har jag endel saker som bör mans-anpassas.

  • Alla IKEA-möbler ska inte ha någon medföljande bruksanvisning. Jag menar, de är ju alltid karlarna som ska sätta ihop dem, och att läsa bruksanvisningen kommer inte på frågan. Då räcker det med att vi kvinnor kommer in när möbeln är klar och säger "sitter inte den där brädan bak-och-fram?"
  • Alla saker som kan gå sönder om man inte handskas med dem försiktigt borde ge ifrån sig något avskräckande, t ex en stöt. Så när killen kommer fram och ska titta med händerna - och inte ögonen - på ditt nylimmade pepparkakshus, den fina kristallvasen som du fått efter din döda mormor, eller bara ömtåliga saker i allmänhet, räcker det med att han bara närmar sig för att han ska känna av stöten.
  • En superstark förkylningsmedicin som gör att de hamnar i koma tills det gått över, så man slipper höra gnället.
  • En hörapparat som förstärker alla sorts förslag kvinnan ger. "Istället för att skruva isär hela tvn, kan du inte bara prova att byta batterier i fjärrkontrollen först?" bör höjas till ett decibeltal så högt att varenda man över hela jorden hör detta. Detta medför inte bara att tvn fortfarande är hel, han slipper tro att det egentligen var hans idé från början.
Visst, de här sakerna kanske låter lite avancerade, men hey, jag är ju bara kvinna så det är klart att allt är svårt för mig!

Har du några funderationer?

Då finns det plats för dom här:


Men först... vem fan är du?

Nu kommer jag ihåg dig!



Mejl, snabel-a och sånt: (publiceras ej)




URL/Bloggadress:




Speak up!


Trackback
RSS 2.0