En ny tid

Jag minns det som om det var ïgår. Jag var väl runt 11 år, och vi hade precis fått parabol. Med den kom en massa nya kanaler. Självklart var jag ju tvungen att kolla in utbudet så fort jag bara kunde. Jag fastnade för MTV. Jag var inte helt retarded, jag visste ju vad MTV var men det var ju bara för att kompisar hade haft det innan mig. Det var bara något man zappade förbi.

Innan MTV hade jag ju bara hört Rix FM och Radio Match (någon som kommer ihåg denna förresten? MYCKET bättre än RIX, och ändå lades den ned), och där spelades bara Uno Svenningson och Eric Gadd.

Jag satte mig ner för att kolla in vad det fanns för musik utanför Sveriges gränser.
Då kom den.
Den började med en ensam gitarr, och några tilltuffsade män i en sliten cab.

Jag minns att jag tänkte: det här är det bästa jag någonsin har sett och hört.

Och här är den.


Har du några funderationer?

Då finns det plats för dom här:


Men först... vem fan är du?

Nu kommer jag ihåg dig!



Mejl, snabel-a och sånt: (publiceras ej)




URL/Bloggadress:




Speak up!


Trackback
RSS 2.0