GAAH.

Okej. Egentligen borde jag vara framme i Gnesta vid det här laget.
MEN. Glöm ej att det är SJ jag har att göra med varje dag.
Jag har ett pendelkort, och det pendelkortet ska man "aktivera" varje gång innan man kliver på tåget. Ungefär som att ladda på en biljett på det. De gånger jag har varit duktig och laddat på kortet är det inte en enda konduktör som har brytt sig, så länge de ser att jag har ett kort är det lugnt. Jag skulle kunna ha åkt hur många gånger som helst med ett helt oladdat kort.

MEN IDAG. Av någon anledning låg inte plånboken i min väska, och detta insåg jag när jag kom till stationen. Jag har gjort misstaget förut att kliva på tåget utan pendelkort, och sen pratat med konduktören ombord som då inte hade något annat val än att låta mig åka med. Det slutade i en rejäl utskällning.

För att slippa detta missöde idag tänkte jag vara ärlig och prata med konduktören innan jag klev på, för att förvarna liksom. Icke sa nicke. Det blev tvärnit, och jag fick vända hem igen och se tåget rulla iväg. Jag skulle kunna ta ett senare tåg och bara missa en halvtimme av skolan, men jag är alldeles för upprörd för att stödja SJ idag.

De dagar jag är ärlig och laddar på kortet bryr sig inte en jävel. De dagar jag INTE har kortet men är ärlig i alla fall trampar de på mig som en myra.

Min slutsats? Oärlighet varar ALLTID längst. Och SJ borde få lite konkurrans. Vi borde starta upp ett nytt järnvägsbolag. FJ, Folkets Järnvägar.

Har du några funderationer?
Och vem fan är du då? Hanna

Håller med fullständigt! Död åt SJ!

2009-02-03 @ 00:08:00
URL: http://hannachristine.blogg.se/
Och vem fan är du då? Jessica

jag vet EXAKT hur det är. dom kommer inte ens o kollar alls ibland, speciellt inte när jag hoppas på i Flen, för Flen är SÅ betydelselöst, så människorna som hoppar på där, deras kort ska vi minsann inte kolla på, nej jag sitter kvar och tar det lugnt istället.

2009-02-03 @ 18:16:11

Då finns det plats för dom här:


Men först... vem fan är du?

Nu kommer jag ihåg dig!



Mejl, snabel-a och sånt: (publiceras ej)




URL/Bloggadress:




Speak up!


Trackback
RSS 2.0