Ich singe bis der Tag erwacht

Andra riktiga dagen i skolan. Mycket föreläsningar, men jag överlever dem genom att tänka att det förhoppningsvis blir bättre snart. Människorna jag har hamnat med är också helt okej. Inte lika weird som jag tyckte att MPC var när jag började gymnasiet, och den klassen visade sig ju vara grym, så jag har stora förhoppningar på denna.
Har redan hittat en pendelvän också, så det känns skönt att inte vara den enda som kommer 1 timme tidigare till skolan än alla andra, och som sitter kvar 1 timme efter att alla har gått.

Men Flemingsberg. HALLÅ? Jag förstår inte att det överhuvudtaget bor människor där. Jag hade hoppat framför pendeln för längesedan. Det vore något för Flens kommun att fundera över, om de nu är så ivriga att göra Flen bättre. Sätt alla Flensbor på tåget till Flemingsberg, låt de vara där i 3 timmar och jag LOVAR att Flen kommer kännas så mycket bättre efter det.

Om alla städer hade ett soundtrack skulle Flen ha Fågeldansen och Flemingsberg skulle ha "Mein hertz brennt".
(Inte för att det är en dålig låt, utan för att känslan man får när man lyssnar är samma känsla man får när man promenerar i Flempan.)

Har du några funderationer?

Då finns det plats för dom här:


Men först... vem fan är du?

Nu kommer jag ihåg dig!



Mejl, snabel-a och sånt: (publiceras ej)




URL/Bloggadress:




Speak up!


Trackback
RSS 2.0