All the battles I lost and the battles I won.

Jag är fan sämst. (Detta ska uttalas med samma dialekt som Henrik Dorsin har i sista Tingeling-videon för att det ska vara roligt). Jag har avklarat två tentor hittills. Har fått resultatet på en. 17 POÄNG AV 50?! Hur fan lyckas man med det? Jo det ska jag säga er.

Man kommer till Högskolan med samma inställning till skolan som man alltid haft, nämligen att man glider runt lite, sover på alla lektioner, terroriserar läraren med grattis-låtar och åker till Teneriffa när det är prov.

Sen kommer man till Högskolan och måste plötsligt LYSSNA på lektionerna. Man måste KÖPA sina egna böcker och till råga på allt ska man LÄSA dem. Och tro inte att lärarna är där för att se till att man klarar skolan. De är där för att föreläsa. Punkt. Vill jag hålla reda på tre tentor och en granskningsuppgift är det mitt problem.

Och sen sitter man där på tentan. Svamlar lite, improviserar lite och tänker att "det här ordnar sig, det gör det ju alltid". Sen står man där med siffran 17 upptryckt i ansiktet, varvid man får ett utbrott, förbannar Gud för att man blivit född och svär heligt att aldrig återvända till skolan. Vad är det för mening? Jag kommer ändå bara hamna på "skogsnytt", sitta i mitt fallfärdiga ruckel ensam med mina åtta barn, då Robin lämnat mig för nån snygg brud som faktiskt kan något om bilar. Sen rycker man upp sig och tänker att "jag är ju i alla fall snyggare än surfittan som fick VG".

Sen börjar en ny kurs, med nya böcker och nya tentor.
Sen börjar helvetet om igen.

Har du några funderationer?
Och vem fan är du då? Hanna

Du fixar det här det vet jag! Det handlar inte om att du inte KAN, det handlar om att man vande sig att glida genom gymnasiet och ändå norpa åt sig ett MVG här och där och det blir väl nån slags avvänjningsprocess från det där. När det går dåligt för mig tänker jag på den cp-skadade rödtotten (visst berättade jag om henne?) i min klass som får VG hela tiden. Jag menar, skulle jag se ut sådär skulle jag också ha VG i varenda kurs - ingen skulle ju finnas och vilja distrahera mig från att plugga liksom;P

2009-03-19 @ 23:34:06
URL: http://hannachristine.blogg.se/
Och vem fan är du då? Ab

hahah ja det var väl i det stora hela hur vi rullade på eskil! Känns som om jag kommer gå samma öde till möte nu i höst tror jag!

2009-03-20 @ 12:11:05

Då finns det plats för dom här:


Men först... vem fan är du?

Nu kommer jag ihåg dig!



Mejl, snabel-a och sånt: (publiceras ej)




URL/Bloggadress:




Speak up!


Trackback
RSS 2.0