WHAT?

Det är snöstorm. Igår var det första mars, vilket betyder vår i mina ögon. Med all rätta, då solen faktiskt har lyst på oss två dagar i rad nu i helgen. Så imorse var det skinnjackan som åkte på. Tji fick jag. En blandning av hagel, regn och snö mötte mig på vägen hem från tåget. Men när jag väl har bytt till vårjacka finns ingen återvändo.

Varför kan inte allt bara vara som när man var liten?

  • Första snön kom i oktober, tillfälligt. Sen låg den där som ett vitt täcke från december till februari.
  • Snön smälte undan i mars lika fort som den kom, och helt plötsligt var marken täckt av ingenting, då gatusoparbilen var där fort som attan och tog bort allt grus.
  • Sommar innebar 2,5 månaders ledighet, och max en veckas dåligt väder. Dålgit väder innebar på den tiden att solen gick i moln rätt ofta, inget värre.
Jag röstar nej till växthuseffekten!

Har du några funderationer?

Då finns det plats för dom här:


Men först... vem fan är du?

Nu kommer jag ihåg dig!



Mejl, snabel-a och sånt: (publiceras ej)




URL/Bloggadress:




Speak up!


Trackback
RSS 2.0