SEX (tror ni att jag får extra många läsare nu?)

Okej, nu tar vi oskulden på ett ämne här i bloggen. Och ganska passande handlar det om sex! Jag är nämligen ganska pryd av mig (visst, om jag blir upprörd över något kan jag slänga ur mig ord som k*k och f***a, men om jag skulle prata om själva... grejjen, skulle jag förmodligen använda betydligt töntigare ord. Som ni ser kunde jag inte ens skriva orden här) så därför pratar jag aldrig om sånt. Om jag inte är packad förstås.

Aaanywaay. HAHA, det här kan bli spännande för jag skruvar på mig av bara tanken på vilka ord jag kan komma att behöva använda mig av. Men om vi gör såhär. ÄTA betyder ha sex, och SMÅÄTA betyder... "leka med sig själv", och HUNGRIG betyder... ja ni fattar? Så slipper jag (för mig) jobbiga ordval.

Dåså, då kör vi. Har haft diskussioner angående fördelar/nackdelar med att småäta. Nu ska jag ta upp argumenten, men tänker inte säga vart jag står i den frågan. It's personal ;D

  • "Inget godis före maten" heter det ju. Och det är ju just för att om man småäter innan maten är det liksom inte lika gott när man väl får den där brakmiddagen som man har längtat så mycket efter. För hur gott det än är med godis, så går det inte upp mot en redig söndagsmiddag. Och den smakar ju SÅÅ mycket bättre om man inte har ätit på ett bra tag?
  • MEN det är extremt jobbigt att vara hungrig hela tiden. Vem som helst kan tappa humöret hur lätt som helst då. Om man därför ser till att hålla sig lagom mätt hela tiden så mår man ganska så bra hela tiden, och kan vara relativt nöjd med livet i största allmänhet, utan att behöva sura för minsta lilla. För let's face it, INGEN gillar att gå hungrig om man vet att man inte kommer få mat på... flera veckor?
Tycker personligen att jag har samlat ihop två väldigt starka argument och mina (2?) läsare från MPC borde hålla med om att Kersti Sperber hade varit väldigt övertygad av mitt tal!

Har du några funderationer?
Och vem fan är du då? Hanna

Kersti hade varit stolt! (och du hade nog fått plus i kanten för det vårdade språket, du minns väl hennes regel om att tar man till svordomar eller könsord åker man ut?;P)

2009-11-26 @ 08:37:29
Och vem fan är du då? Ab

hon hade säkert gillat ämnet också ;)

2009-11-26 @ 08:42:21
Och vem fan är du då? Frida

Hahaha, kul inlägg :D

2009-11-26 @ 09:40:27
URL: http://fledenvik.blogg.se/

Då finns det plats för dom här:


Men först... vem fan är du?

Nu kommer jag ihåg dig!



Mejl, snabel-a och sånt: (publiceras ej)




URL/Bloggadress:




Speak up!


Trackback
RSS 2.0