The road is long but will get you there

Bruksanvisning för min bil: Stoppa in nyckeln, men inte hela vägen. Dra ut den en halv millimeter, lyft upp nyckeln och vrid om. Samma sak när du ska starta bilen.
Bilen kommer förmodligen inte starta, så vrid om nyckeln, låt bilen hosta lite och ge upp.
Upprepa detta ungefär 10 gånger tills du börjar höra någon form av liv från bilen. Detta liv ska alltså inte låta som en dödlig hostattack, utan mer som en rad kräkningar. När du hör detta, pumpa på gasen tills du märker att bilen inte kommer att dö igen. Nu är det bara att köra iväg! Bilen kan hoppa lite och sluta reagera på gasen de första 100 meterna, men detta är inget att bry sig om. Något annat du kan strunta i är den STORA, ORANGEA varningslampan där det står "Check engine". Jag har kollat, och jag vet att motorn sitter där.

Annars ska det nog inte vara några problem!

Har du några funderationer?
Och vem fan är du då? Hanna

Jag skrattar alltid när jag läser din blogg, du får de mest triviala saker i vardagen att låta intressanta och roliga. Du har inte funderat på att skriva en bok? Helt seriöst:)

2009-11-27 @ 13:42:36
Och vem fan är du då? Frida

Haha, ojojoj... är det instruktioner för mig eller nån annan! Håller tummarna på någon annan och att jag får köra Jessicas bil :P

2009-11-27 @ 20:32:22
URL: http://fledenvik.blogg.se/

Då finns det plats för dom här:


Men först... vem fan är du?

Nu kommer jag ihåg dig!



Mejl, snabel-a och sånt: (publiceras ej)




URL/Bloggadress:




Speak up!


Trackback
RSS 2.0