Stockholm, Sweden, Rockhome

Blev en tripp till hufvudstaden idag med Hanna. Tanken var att jag skulle köpa gummistövlar och regnjacka i galonbyxematerial. Det visade sig att regnjackor inte går att köpa någonstans förutom på Stadium, och där är dom minsann INTE i galonbyxematerial. Och jag ville inte köpa stövlar förrän jag hade hittat regnjacka, då jag ville att de skulle matcha, så det gick i stöpet. Nu vet jag iaf vilka stövlar jag har att välja emellan, så jag får väl leta vidare efter regnjacka på nätet.
Istället blev det tre stycken grymt snygga t-shirts och ett par strumpbyxor köpta på Beyond Retro, två böcker om Nirvana och Anthony Kiedis, och ett duschdraperi. Pics kommer sen om jag orkar modeblogga.
.....
Jag förundras alltid över människor i en stor stad. Dels turisterna, som fotar saker jag inte alls förstår mig på. Eller okej, jag förstår mig på Apoteksskylten med det fina hjärtat, men varför i hela fridens namn vill man fotografera den?
Dels pensionärer. I min lilla by blir pensionärerna stressade om de har två kunder bakom sig när de ska betala i kassan. I en stor stad har man folk in your face konstant, men de vandrar på som ingenting. Strongt jobbat av panschisarna!

Har du några funderationer?

Då finns det plats för dom här:


Men först... vem fan är du?

Nu kommer jag ihåg dig!



Mejl, snabel-a och sånt: (publiceras ej)




URL/Bloggadress:




Speak up!


Trackback
RSS 2.0