If nothing else works just shout!

När klockan ringde 07.30 imorse på min halvlediga dag var det inte mycket som motiverade mig att gå upp. Men för att jag ska få något gjort måste jag ställa klockan onödigt många timmar för tidigt för att jag ska hinna med allt i min takt. Så jag gled upp, dog lite i soffan, åt min frukost, och svidade om till löparkläderna.

Jag har 3 knep för att "lura" mig själv till att komma iväg och träna en dag som denna när man helst bara vill ligga i fosterställning hela dagen;

  1. Ta på dig träningskläderna det första du gör. Att glida runt i morgonrock/OnePiece på morgonen gör dig inte direkt jätteredo för ett träningspass.
  2. Lyssna på überpeppmusik som får dig att bara vilja köra slut på dig själv totalt!
  3. Jag brukar "fuska" genom att inta en portion Jack3d. För har du väl fått i dig det finns det ingen återvändo, då måste du iväg och träna. Annars kommer det snart kännas som att du har småkryp under huden (ungefär som de där äckliga skalbaggarna i Mumien).

De här 3 momenten gick jag alltså igenom imorse, och nu sitter jag här dyngsvettig och relativt nöjd. Kroppen sammarbetade inte riktigt idag, och ett löppass som skulle ha blivit medeldistans slutade med någon form av intervallträning då benen inte riktigt hängde med. Men nu är det gjort, och jag har 2,5 timmes ledig tid kvar innan jobbet!

Och nu bjuder jag på låten som fick mig pepp imorse! Blir ni inte träningssugna av det här så tycker jag synd om er.

 

 




(Och jag har förstått att E-type inte direkt är någon man skryter om att man gillar, men jag älskar karl'n. Och det tror jag alla gör, innerst inne..?)

From this day on noone is going to tell me
What I should do or what I should not
That ain’t the way,
The way that it shall be fight it all the way
So let them vultures prey on each other
Don’t let them spoil it you’ve come this far
Coming out like a force of nature
This is the shape of things to come

Har du några funderationer?

Då finns det plats för dom här:


Men först... vem fan är du?

Nu kommer jag ihåg dig!



Mejl, snabel-a och sånt: (publiceras ej)




URL/Bloggadress:




Speak up!


Trackback
RSS 2.0