När jag blir stor...

Bäst igår;

Tant kommer in på Ica och ska köpa cigaretter. Letar upp något ur plånboken som ser ut att vara tillverkat år 72 f.kr. Två femkronorssedlar. HALLÅ?

Jag säger vänligt men bestämt att: "ööööööhh det där kan du inte betala med!"
Tant ser lite förvånad ut och undrar "varför?"
"DOM DÄR ÄR JU JÄTTEGAMLA", säger jag på ett oerhört pedagogiskt sätt.
"DOM KAN DU INTE BETALA MED".
Tanten ser lite småledsen ut. Men hennes hundvalpsögon biter inte på mig.
Hon frågar sorgset "men varför är det ingen som har sagt något för..?".
Jag svarar något i stil med "ööööhhhhh", och Veronica får nu ta över då hon märkte att mitt tålamod tog slut där.

Och jo, jag tror någon har sagt något. Förmodligen för 32 år sedan, när de slutade tillverka femkronorssedlarna.
Shiiit.


Bäst idag; Offspring - Pretty Fly for a white guy på P4. Tänkte genast på hur min morfar, som alltid lyssnar på P4 om dagarna, rockade loss i sin lägenhet. Mer rock åt pensionärerna!

Så idag vill jag både hissa och dissa den äldre generationen.



Har du några funderationer?

Då finns det plats för dom här:


Men först... vem fan är du?

Nu kommer jag ihåg dig!



Mejl, snabel-a och sånt: (publiceras ej)




URL/Bloggadress:




Speak up!


Trackback
RSS 2.0