Vem är du?

Jag bor i Flen, Södermanland.
Jag har bott i Kramfors, Västernorrland.
Jag jobbar på Ica.
Jag har pluggat till brandman.
Jag lyssnar på Marilyn Manson.
Jag lyssnar på Justin Bieber.
Jag lyssnar på Skrillex.
Jag lyssnar på Melissa Horn.
Jag blir glad av snö.
Jag älskar att bada i 30-gradigt vatten.
Jag tror på Gud.
Jag kan tycka tjejer är snyggare än killar ibland.
 
Det här kan folk lätt se. Så låt oss ta en av punkterna i taget. Baserat på vad jag gör och gjort skulle jag alltså vara;
 
Flenare.
Norrlänning.
Kassörska.
Brandman.
Satanist.
12.
Konstig.
Deprimerad.
Grym på skidor eller snowboard.
Någon som älskar att gå i bikini på stranden.
Kristen.
Lesbisk.
 
För det är den allmänna uppfattningen när det gäller punkterna jag nämnde. Men inget av det stämmer. Om någon frågar mig "vem är du?" på en arbetsintervju, svarar jag inte något av det där. För det är inte jag.
 
Oavsett vart jag kommer ifrån, vad jag gjort, vad jag lyssnar på, så kan INGEN utifrån det säga vem jag är. Jag är en person som har gjort de där valen. Men de valen är inte jag. De har däremot gjort mig till den jag är. Och jag vill inte vara någon annan.
 
En person ÄR inte en musikstil, en religion, eller en livsstil. Det är något man HAR.
 

Har du några funderationer?
Och vem fan är du då? ela

Jag är fascinerad! Du lyckas alltid skriva roligt OCH klokt som en uggla; det är en bedrift!
Puss och kram, krya på dig och tack för i torsdags:)

2012-12-08 @ 17:13:39
URL: http://inteutanmittkna.blogg.se

Då finns det plats för dom här:


Men först... vem fan är du?

Nu kommer jag ihåg dig!



Mejl, snabel-a och sånt: (publiceras ej)




URL/Bloggadress:




Speak up!


Trackback
RSS 2.0