Therese-International

Efter två dagars dödsångest släpade jag mig till jobbet idag. Det höll i 4 timmar, sen var jag rädd för att jag skulle hosta upp lungorna på någon stackars kund och bestämde mig för att det fick vara nog för dagen. Något som är extra kul är att det sista man får höra när man går hem är "va, ska du gå hem nu? Jag somnade minsann inte förrns halv 3 inatt men jag är faktiskt kvar här! Förstår inte vad det är med dagens ungdomar."

SAY WHAT? Sen jag slutade skolan för 5 veckor sen har jag väl varit hel-ledig ca 5 dagar sen dess. Annars har jag jobbat, jobbat, jobbat, praktiserat, tränat, jobbat lite till, och försökt få ihop mitt liv. Och faktiskt tackat ja till varenda jobbtid de frågat mig om. Så när jag väl råkar bli sjuk och verkligen inte kan jobba, tycker jag faktiskt att jag borde få ligga i fosterställning i soffan utan attt ha dåligt samvete för det.

Bitch.

Och nu ska jag göra precis det. Ligga i fosterställning i soffan. Men MED dåligt samvete tack vare fröken Glappkäft.


Och när jag ändå är i farten tänkte jag rabbla upp allt och alla jag stör mig på för tillfället. Bara för att jag kan. Och för att jag har blivit lite inspirerad av Big Brother-blogg-eskort-Hanna Widerstedt-international som får läsare genom att vara dryg mot allt och alla. (Och detta bör alltså tas med en stor nypa salt, även om det i grund och botten faktiskt är sånna här saker som jag oftast stör mig på...)

  • Folk som tror att deras småsaker är intressantast i världen och måste berätta det för allt och alla. På facebook typ. Det är inte intressant, så tyst (och jag räknas inte dit för jag är intressant, sådetså.)

 

  • Folk som är otrevliga mot mig bara för att de är sura på någon helt annat. Det är inte mitt fel att ditt liv är tråkigt.

 

  • Folk som pratar först och tänker sen. Jag struntar fullständigt i om du inte gillar mina intressen. Mina intressen är förmodligen mycket roligare än dina, men jag väljer att inte säga något för jag är bättre än dig.

 

  • Folk som ger upp allt de har och äger (jobb, vänner mm) för att en pojke dyker upp. Är du så tom inombords att du behöver en penis för att känna dig complete? Ew.

 

  • Folk i allmänhet som inte är som mig.

(Och med folk menar jag tyvärr oftast tjejer)


Har du några funderationer?

Då finns det plats för dom här:


Men först... vem fan är du?

Nu kommer jag ihåg dig!



Mejl, snabel-a och sånt: (publiceras ej)




URL/Bloggadress:




Speak up!


Trackback
RSS 2.0