Bro-code for qvins.

Jag och Frida slog våra kloka huv'en ihop igår och hade ännu en problematisk, underbart ytlig diskussion. På vilka nivåer är det okej att "paxa en kille"?

Vi kom fram till en grundregel: är det någon form av känslor inblandade så är det hands off som gäller. Inga undantag.

MEN.

Säg att ni kommer till en fest. Kollar läget lite. Tjej 1 ser Kille 1 och säger klart och tydligt till Tjej 2; "Han var ju sjukt snygg, han är min." FÅR man säga så? Paxa någon baserat endast på utseende? För jag menar, tjing-pax gäller ju faktiskt. Men tänk om Kille 1 och Tjej 2 börjar prata, och det visar sig att de är varandras själsfränder? Ska de då inte få utforska detta vidare bara för att Tjej 1 tycker att Kille 1 är hennes typ till utseendet?

Mina egna erfarenheter, observationer och beräkningar har lett fram till följade slutsatser;

  1. Känslor går före allt. Hands off. Bryter en vän mot denna regel är det i princip kört.
  2. Om Tjej 1 har tyckt en längre tid att Kille 1 är snygg är det faktiskt okej att paxa. Bryter man mot denna regel kan en mindre catfight uppstå. Längden på fighten varierar, helt beroende på hur långsint Tjej 1 är.
  3. Är det första gången ni båda träffar Kille 1; alla medel är tillåtna, all is fair in love and war, må bästa kvinna vinna... Ni fattar.
Och än en gång har jag och Frida kommit ett steg närmre att lösa meningen med livet. Våra föräldrar måste vara stolta.

Har du några funderationer?

Då finns det plats för dom här:


Men först... vem fan är du?

Nu kommer jag ihåg dig!



Mejl, snabel-a och sånt: (publiceras ej)




URL/Bloggadress:




Speak up!


Trackback
RSS 2.0