Mystisdag

Visst. Jag är inte romantisk av mig. Man skulle nästan kunna säga att jag är lite smått allergisk mot allt som har med ett seriöst förhållande att göra. Men detta betyder inte att jag är helt känslokall, eller att jag tänker starta någon slags motstridig anti-alla-hjärtans-dag-karneval för att försöka övertala alla vilken hemsk "högtid" det är. För det tycker jag inte.

Jag älskar mina vänner, och väljer då att spendera den här dagen med dem. Det är kärlek för mig. (Det, och de två enorma pannkakstårtorna vi gjorde varav det blev nästan en hel kvar till mig. Nomnomnom.)

----------------------------------------------
Nu till lite själv-hjälp.

Nu för tiden vet jag vilka människor jag kan lita på. Det finns fortfarande väldigt många vänner som jag kan umgås och ha kul med, men de jag verkligen litar på är betydligt färre. Ibland känns det jobbigt att tänka så, men samtidigt skönt för på ett sätt känner jag att jag har minimerat risken betydligt att såras av någon som inte borde ha sårat mig. Jag tänker såhär; "Mina vänner beter sig inte såhär mot mig, så då behöver jag inte dig. Och en människa beter sig inte sådär mot sina vänner, så då behöver inte du mig". Kan man acceptera detta, är det betydligt lättare att gå vidare. Och nu menar jag absolut inte att man ska säga upp bekantskapen helt, men man kan ju välja att inte berätta sina innersta hemligheter för personen i fråga. Lite kallprat på jobbet går alldeles utmärkt.
Och det här handlar inte om en specifik händelse, utan något jag kommit fram till under de senaste åren.

Jag säger absolut inte att det är såhär man ska göra, det kan vara ett jättedåligt sätt för någon annan att hantera saken och då bör man hitta sin egen väg. Men det fungerar bra för mig, och jag känner verkligen att jag är på väg åt rätt håll. För även om jag har ganska svårt att säga ifrån och "göra slut" med vänner så blir det ett nödvändigt ont ibland (men förhoppningsvis inte alltför ofta, vill inte sitta här tillslut med bara katten som sällskap...)


Kort sagt; ta vara på dina riktiga vänner, uppskatta alla som får dig att må bra, fuck the rest! (Och då menar jag alltså inte att du ska ligga med resten, det slutar oftast inte heller bra...)


Har nu några låtar jag vill tillägna mina vänner. Ja, ni vet ju vilka ni är när ni ser låten.

Westlife - Flying without wings
Erasure - A little respect
Lady Gaga - Edge of glory
Adele - Someone like you
Less than Jake - The rest of my life
Johnny Cash - Ring of Fire
Haddaway - What is love?


Slut på det seriösa. PUSS, PEACE, KRAM OCH SNUSK!

Har du några funderationer?
Och vem fan är du då? KnY

VA?! Ingen Mika till mig? ;)



"Sucking too hard on your lollipop aand loves gonna get you dooown" ^^ ♪

2012-02-15 @ 07:01:36
URL: http://www.knyshalsa.com

Då finns det plats för dom här:


Men först... vem fan är du?

Nu kommer jag ihåg dig!



Mejl, snabel-a och sånt: (publiceras ej)




URL/Bloggadress:




Speak up!


Trackback
RSS 2.0