Underbara torsdag

Mysig morgon! Vaknade i Fridas soffa med Bandit i mobilen, samt nyheten om att en liten kunglighet var på väg! Och ja, jag är seriös när jag säger att vi satt spända och väntade på resultatet. Gav ifrån mig ett litet glädjetjut när de avslöjade att det var en liten prinsessa. Fatta vad bortskämd hon kommer bli.

Efter en heldag på jobbet var det dags för brottar-fys. Grabbarna på räddningstjänsten hade också hittat dit, och då måste man ju prestera extra bra. Detta resulterade i att jag ville kräkas efteråt och funderade ett tag seriöst på om man faktiskt kunde dö av utmattning. Men nu är jag sjukt nöjd och härligt utmattad!

Roligast på Ica idag, och under hela mitt yrkesverksamma liv tror jag till och med: (och det här är bara små utdrag ur en konversation jag hade med en och samma kund, äldre förvirrad herre i 50-60 års åldern)


KUND (Smeknamn, POIB): Men vart är alla sexiga kassörskor? Där är du ju, varför sitter inte du i kassan?!
Sexig kassörska: Men du får väl gå till nån annan i kassan?
POIB: Nej, dom är inte lika sexiga!

(Jag blev den osexiga kassörskan han tvingades gå till)



POIB: Åh nej, du är ny här och kan ingenting, nu måste jag lära upp dig från början hur du ska göra med mina varor!
Jag: Nej jag är inte ny här P, jag har hjälpt dig med dina varor i 6 år.
POIB: Nej det har du inte, du kan ingenting.


POIB: NEJ DU GÖR FEL OCH FÖRSTÖR ALLTING! (Varorna måste separeras på ett visst sätt, annars kan de smitta av sig på varann...)
Jag: Jag har inte förstört, kolla vad fint jag har delat upp det! :)
POIB: NU GÖR DU FEL! Äggen måste ligga 30 cm från kyckligen!
Jag: Men då får du köpa en linjal också, annars vet jag inte vad 30 cm är.
POIB: Vet du inte vad 30 cm är?
Jag: Jo, 3 dm! :)
POIB: NEJ! Det är (och här kom en jättelång förklaring om partiklarnas väg genom rymden, därav avståndet på minst 30 cm, då dessa partiklar inte kunde färdas så långt från vara till vara.)


POIB: Och alla kassörskor hatar mig för att jag är ful. Jag ser på ditt kroppsspråk att du hatar mig.
Jag: Men sådär kan du väl inte säga!
POIB: Nu sa du fel, du skulle ha sagt "Men P, du är ju inte ful!" Alltså tycker du att jag är ful.
Jag: .......


Och mitt i allt detta försöker jag hjälpa en annan kund som ser så förvånad och rädd ut att jag nästan vill ge honom en kram.
Jag älskar mitt jobb.


Har du några funderationer?
Och vem fan är du då? Ela

Jag har inget annat att delge än: HAHAHAHA vad roligt!! TUR att du var där och styrde upp situationen:)

2012-02-23 @ 21:11:22
URL: http://inteutanmittkna.blogg.se/

Då finns det plats för dom här:


Men först... vem fan är du?

Nu kommer jag ihåg dig!



Mejl, snabel-a och sånt: (publiceras ej)




URL/Bloggadress:




Speak up!


Trackback
RSS 2.0