Justin Bieber

(Tänkte att jag skulle få extra många läsare med en lockande rubrik)
 
Nu har jag inte bloggat på ett tag så vi börjar med ett allvarligt blogginlägg direkt!
 
Ibland kan jag känna att folk tycker att jag engagerar mig i konstiga saker. Saker som egentligen inte är så konstiga och som jag tycker att alla borde engagera sig i. Orättvisor. Stora som små. Så då kan det hända att jag prioriterar bort andra saker. Typ senaste avsnittet av Greys Anatomy. Och det här har jag skrivit om förut, men nu känner jag att det är aktuellt att ta upp ämnet igen. Kanske inte har så mycket med orättvisor att göra egentligen, men... hur som så är det något som är helt åt helvete fel.
 
Jag har aldrig haft något emot Justin Bieber. Har väl inte brytt mig så mycket egentligen. Men nu kan jag faktiskt tänka mig att säga att han är ganska bra. Killen är ju söt och kan sjunga, så varför inte? Men jag har samtidigt full förståelse för att det finns sjukt många därute som inte alls uppskattar den sortens musik.
 
Men jag mår på riktigt dåligt när det, gång på gång, dyker upp riktigt hatiska kommentarer i stil med "om jag kunde uppfinna en tidsmaskin skulle jag åka tillbaks i tiden och se till så att hans mamma gjorde abort". Och alla skrattar. Det är förhelvete en människa vi pratar om. Och killen är inte ens 20 år. Ingen människa ska behöva stå ut med så mycket skit bara för att man råkar ha en grym talang. Kan ni tänka er vilka skriverier det skulle bli i tidningarna om det gällde en "vanlig" tonåring i en svensk skola?
 
 
 
Och ja, han kan uppenbarligen sjunga på riktigt.
 
Finns så sjukt mycket mer viktiga saker jag skulle kunna skriva om. Men jag tänkte att det skulle bli lite väl tungt att börja rabbla all världens orättvisor på en gång, så jag mjukstartar lite med den här.
 

Har du några funderationer?
Och vem fan är du då? Angelica

Grymt Therese! :) Jag håller med, det är inte många som själva lärt sig att spela trummor när man är 2, gitarr när man är 5 och piano när man är 7 dessutom!

PS. Om du har nån timme eller två att slå ihjäl (vilket inte verkar så troligt om man ska tro din blogg, men iallafall, haha) kan du ju alltid ta en titt på Never Say Never, till och med haters har tyckt att den är sevärd!

2012-07-08 @ 22:35:38

Då finns det plats för dom här:


Men först... vem fan är du?

Nu kommer jag ihåg dig!



Mejl, snabel-a och sånt: (publiceras ej)




URL/Bloggadress:




Speak up!


Trackback
RSS 2.0