Who's gonna save tonight if I don't?

Snabb update om vad som hänt sen sist;

ICA:
POIB var inne och handlade igen. Den här gången gick han fram till mig i kassan, tog sig en snabb titt och sa; "Åh nej, inte du!". Sen gick han.

Snubben som bara kan handla på jämna klockslag har också varit inne. Tror han har avancerat lite, nu duger tydligen inte vilket jämnt klockslag som helst. Första gången han frågade om klockan var den 16:05. Vad skönt, då behöver han bara vänta i 5 minuter tänkte jag. Men nej. 16:29 sa jag åt honom att "nu är det bara 1 minut kvar till halv om du vill handla?". "Nej tack, jag väntar till tjugo i".
När klockan var 16.39 var det kö i båda kassorna, och stackarn bytte nog kö fyra gånger innan han bestämt sig för vilken kassa som skulle gå snabbast. Jag hade t o m förberett att öppna en tredje kassa för att försäkra mig om att han skulle kunna handla i tid. Men han hann fram till slut, och fick fina 16:40 uppe i hörnet på kvittot.
Slutet gott, allting gott.

Träning:
Gymet går bra. Ser det som något positivt när jag får träningsvärk trots att jag ofta gymmar själv nu för tiden. Har ganska svårt att pressa mig till att ta i "det lilla extra" som man annars kan göra när Johansson är med. Men träningsvärken ser jag som bevis på att jag faktiskt kan. Alternativt att jag fortfarande är sjukt otränad.

Har kommit igång med löpträningen ordentligt också! Lyckades ta mig 6,3 km idag utan att avlida. Och nej, jag vet att det inte alls är någon större bedrift, och att vilken otränad människa som helst egentligen borde klara av det. Men för en lat, handikappad idiot som blir uttråkad efter 10 minuter så är det sjukt stort.

Efter löpturen idag mötte vi en bekant på stan. Vet inte riktigt vad som hände, men efter att ha pratat i ca 30 sekunder hade jag och syrran gått med på att springa 1 mil med honom imorgon. Jag har aldrig i mitt snart 24-åriga liv sprungit en mil. Fucked for life.

Livet i allmänhet:
Melodifestivalen idag. Jag röstade på Lisa Miskovsky, för hon är coolast i världen och låten är sjukt mysig. Men jag visste att hon inte skulle vinna, utan slängde väl mest iväg en röst av ren princip. Hoppades på att Danny skulle vinna, bara för att han förtjänar det. Och så är han snygg. Visste att Loreen skulle vinna, och hade Topcats som personliga musikstilsfavoriter. En salig blandning av bra låtar helt enkelt. Men jag är nöjd över resultatet.

Det här var inte alls en snabb update, det var en halv novell. Nu ska jag somna på min spikmatta till tonerna av Lisa Miskovsky och drömma mardrömmar om den gröna milen imorgon, slutdestinatinon döden.

So long and goodnight.

Har du några funderationer?

Då finns det plats för dom här:


Men först... vem fan är du?

Nu kommer jag ihåg dig!



Mejl, snabel-a och sånt: (publiceras ej)




URL/Bloggadress:




Speak up!


Trackback
RSS 2.0