A hard days night

Shit pommes frites. Ovanligt många har på senare tiden frågat hur det går för mig med kärleken. Jag har alltid samma svar; "det går inte alls, jag vill verkligen inte och jag har absolut inte tid!"

Varför?

I måndags jobbade jag 14.15-22 på migrationsverket. En dag som denna försöker jag sova relativt länge då jag faktiskt blir ganska trött framåt kvällen annars. Så då blev det inte mycket annat gjort.
I tisdags sov jag jääättelänge, åkte till Norrköping, sprang vårruset kl 19, färdig 19.25 (sprang på 25.25, riktigt nöjd över den tiden faktiskt), åkte hem, duschade, började på migrationsverket 21.45. Jobbade till 07. 15 (bör tilläggas att det är VAKEN natt som gäller där).
Åkte hem, sov ca 3 timmar, upp och jobba på Ica 12-20.

Jag har varit förberedd på den här veckan länge, då jag självmant tagit på mig alla dessa jobbtider och faktiskt känt att det fungerar. Men igår var jag lagom stressad på jobbet då jag inte alls hade hunnit med allt jag borde gjort. Så när Tomas från räddningstjänsten kommer in för att handla kl 17.20 och frågar om inte jag ska börja jobba där 17.30 vet jag med all säkerhet att så inte är fallet, för jag har stenkoll på alla mina jobbtider den här veckan och visste att det stod "Natt rtj 18/5" i min almanacka. Och det gjorde det. Kruxet var bara det att hos dom stod det den 16/5. F-A-N-tastiskt. Men det löste sig, jag stämplade ut på Ica till 19.59, hoppade upp på cykeln och trillade in på räddningstjänsten ca 20.04. (Och för att rentvå mitt samvete så hade jag faktiskt INTE skrivit fel datum, uppgifterna jag hade fått var på den 18/5, sådetså. Nog för att jag är ganska asvirrig för det mesta, men jobbtider är något jag har stenkoll på i 98 % av fallen).

Flen kände nog på sig att jag inte var mentalt förberedd på att jobba natt, så det blev lugnt och jag fick sova hela natten utan ett enda larm. Välbehövligt.

Nu har jag varit hemma i 45 minuter, och om 75 minuter ska jag vara på Ica igen. Till kl 21.15. Röd dag idag också, klirr i kassan!

Och imorgon är det freeeedaaag mmmmmhmhmhmhmhm! Då ska jag bara jobba 8.30-16.30.

Men nu vill jag bara förtydliga att jag faktiskt inte alls gnäller över att jag jobbar såhär mycket. Jag tycker det är riktigt roligt! Men det här är mest ett offentliggörande av mitt val att leva i ensamhet en lång tid framöver. Jag kommer inte ens ha tillfälle att vara en crazy cat-lady, då min katt förmodligen kommer dö av svält och bli uppäten av flugorna på balkongen (som för tillfället iofs verkar ha tagit semester).

SEN ÄR DET HELG.
SEN ÄR JAG LEDIG.
SEN SKA JAG TILL NORRKÖPING.
SEN SKA JAG TRÄFFA MIKAELA.
SEN SKA JAG TILL LONDON.

Hejdå.

Har du några funderationer?
Och vem fan är du då? ela

Sjukt bra tid tess!!

Ses imorrn:D

2012-05-18 @ 17:20:30
URL: http://inteutanmittkna.blogg.se/

Då finns det plats för dom här:


Men först... vem fan är du?

Nu kommer jag ihåg dig!



Mejl, snabel-a och sånt: (publiceras ej)




URL/Bloggadress:




Speak up!


Trackback
RSS 2.0