Sådetså!

För att utomstående ska förstå följande inlägg kommer en snabbförklaring om vad jag pratar om (det här är egentligen så oviktigt så det är löjligt, men ändå). Vi ska åka till Kvarsebo i sommar. Där är det fest. Då måste man lyssna på musik. Gänget taggar till detta genom att bygga upp playlisten med sjukt stort P!

Inom loppet av bara några timmar har jag nu fått två påhopp angående min musiksmak och mina val av låtar på Kvarsebo-spellistan på Spotify. Nu bör jag nämna för den som inte har förstått det, att min musiksmak är mitt liv. Att säga att jag har dålig musiksmak är som att onödigförklara mina 24 år här på jorden. Eller säga till Peter Siepen att han klär sig alldeles för extremt. Och eftersom jag är dålig på att ta onödig kritik (speciellt när jag tycker att folk har fel och inte fattar ett piss, vilket är i 99 % av fallen), men samtidigt försöker göra alla nöjda och glada, har detta händelseförlopp tre utvägar;

Den vuxna, vilket betyder att jag tar bort låtarna som folk inte förstår sig på och nöjer mig med att lyssna på min awesome musik i min ensamhet när ingen annan är med.

Den barnsliga; jag lägger dit ÄNNU FLER låtar som jag vet att folk inte uppskattar. Takida, Jimmy Jansson och typ Shirley Clamp brukar falla under den kategorin (och då gillar inte ens jag Shirley Clamp, men är beredd att offra mig bara för att vara extra barnslig och få de andra att lida).

Den tjurskalliga; jag gör en egen playlist och sitter med spotify i mobilen under hela veckan.


Jag började med att försöka vara vuxen. Men jag är egentligen ett tjurskalligt barn, så bli inte förvånade om det inom en snar framtid börjar trilla in låtar som går något i stil med "gung-gung-gunga...". Sen har jag hjärntvättat hela gänget till Jimmy Jansson-dyrkande bitches!

Puss på er, ses i stugan ;)


Har du några funderationer?

Då finns det plats för dom här:


Men först... vem fan är du?

Nu kommer jag ihåg dig!



Mejl, snabel-a och sånt: (publiceras ej)




URL/Bloggadress:




Speak up!


Trackback
RSS 2.0