I don't want to live on this planet anymore

Jag är ganska konflikträdd och försöker undvika situationer där det kan hetta till. Situationer där man diskuterar saker som varför Housemusik är bra eller anus. För trots att folk har väldigt starka åsikter om detta är det en otroligt larvig grej att bli osams över, och därför undviker jag alltså dessa diskussioner.
 
Men när det kommer till viktiga saker är jag mer än öppen för diskussion. Men det finns inget mer frustrerande när diskussionen då låter såhär;

Okunnig person: Jag gillar inte *någon utsatt grupp här i samhället* för att de alltid *någon dum fördom som inte har några som helst grunder bortsett från okunnighet*
Annan person: Okej, men visste du att det är såhär att *börjar med att presentera fakta till varför deras fördom helt saknar grunder*
Okunnig person: Nääää men asså vadå orka lyssna på det där, äru politiker eller? Dej kan man ju inte snacka med"

Är du så obotligt jävla dum att du inte ens kan lyssna på vettiga argument i 10 minuter utan att bli en jävla grönsak? Eller kan det vara så att du faktiskt är rädd för att bli överbevisad, att du ska börja ifrågasätta dina fördomar som gör ditt liv så tryggt och förutsägbart som du vill ha det, och att hela din värld ska rasa samman?



Har du några funderationer?
Och vem fan är du då? KnY

word!

2013-01-04 @ 14:50:22
URL: http://knyshalsa.com

Då finns det plats för dom här:


Men först... vem fan är du?

Nu kommer jag ihåg dig!



Mejl, snabel-a och sånt: (publiceras ej)




URL/Bloggadress:




Speak up!


Trackback
RSS 2.0