Stolt svensk? Inte alls.

Blir alltid fascinerad när någon säger att den är stolt svensk. 
VAD är du stolt över?
Vad har du gjort för att bli svensk?

Du har fötts här, och du har valt att bo kvar och behålla ditt medborgarskap. Det har du gjort för att bli svensk. Du har alltså inte gjort någonting.

Jag är stolt över att jag slutförde min gymnasieutbildning trots att gymnasiet var pest ibland.
Jag är stolt över att jag valde att göra högskoleprovet efter gymnasiet, det gav mig möjlighet att öka på mina chanser inför framtida utbildningar.
Jag är stolt över att jag tog chansen, utbildade mig, och nu jobbar med det jag utbildade mig till.

Jag är stolt över att jag alltid utmanar mina rädslor och fördomar, att jag försöker se möjligheter istället för motgångar, och att jag låter motgångarna stärka mig.

Men jag är inte stolt över att vara svensk. Bara jävligt glad och tacksam över att vara svensk, och möjligheterna jag har fått här i livet. 

Har du några funderationer?

Då finns det plats för dom här:


Men först... vem fan är du?

Nu kommer jag ihåg dig!



Mejl, snabel-a och sånt: (publiceras ej)




URL/Bloggadress:




Speak up!


Trackback
RSS 2.0